Urodzinowe Q&A - rok bloga!

Hej!

Przychodzę do Was z Q&A! Cały czas można zadawać pytanka, ja zaktualizuję posta w razie czego. Także nie przedłużając, lecimy!


Pytania od BLUE MERLLE


1. Co chciałabyś robić w przyszłości?


Marzy mi się zawód związany z końmi i generalnie chciałabym mieć własną stajnię (kto by nie chciał?), ale raczej zrobię studia w kierunku matematycznym lub prawniczym, a z tą stajnią, jak pójdzie, tak pójdzie ;) 


2. Jaki kraj chciałabyś odwiedzić? 


Myślę, że coś z ciepłych. Raczej nie bywałam aż tak dużo za granicą, ale chyba chciałabym zobaczyć Grecję, Tunezję, ale też z takich innych to Austrię.


3. Jaki jest twój wymarzony model? Nie musi istnieć. 


Hmm. Chyba breyerowskie modele są moimi must have :D Szczerze, to podobają mi się prawie wszystkie i ciężko mi wymienić jakieś szczególne, ale zależy mi na modelu w pozie skoku i jakimś rozgalopowanym. Zawsze podobała mi się też Protocol, chociaż maść byłaby mi w tym miejscu raczej obojętna. A gdyby miał być to taki, który nie istnieje (choć może istnieje, ale o tym nie wiem), to wybrałabym pięknego, majestatycznego ogiera, z gęstymi szczotami i piękną, falowaną grzywą i ogonem :)


4. Twój ulubiony film? 


Ciężko mi powiedzieć, ale najprzyjemniej oglądało mi się Ślubne Wojny, Hush i Straszny film ;) W sumie mało oglądam filmy, także no :P


5. Masz ulubioną ksążkę? 


Gdy byłam ciut mniejsza to uwielbiałam czytać serię "Zaopiekuj się mną" Holly Webb i "Lukrecję" Anne Goscinny ;) A teraz szczerze to często nie mam czasu czytać i książki raczej zeszły na dalszy plan, choć była to moja małe hobby przed końmi.


6. Co chciałabyś robić w przyszłości?


 W pierwszym pytaniu się już wypowiedziałam :)


7. Czego ostatnio najczęściej słuchasz? 


Oj, chyba często trafiam na Physical Duy Lipy i podoba mi się ;)


8. Jaka jest twoja ulubiona rasa konia? 


Moimi top 3 są wielkopolaki, hanowery i chyba ulubione kuce walijskie :3


9. Największe marzenie? (nie musisz odpowiadać) 


Oczywiście najpewniej odpowiedziałabym, że koń, gdyby mnie ktoś wyrwał w nocy ze snu. Ale mimo że wielkie, to jest to też marzenie dość poboczne, bo chyba najważniejsze dla mnie byłoby kiedyś mieć zdrową, szczęśliwą rodzinę i żeby nigdy więcej nie było takich tragedii jak ta, która dzieje się na świecie teraz.


10. Jaka jest twoja ulubiona pora roku i dlaczego?


Lato :P Nie znoszę zimna i tych wszystkich grubych ubrań ;) Nigdy nie lubiłam takiej ciapy, jaka ostatnio jest zamiast jesieni B) Ale co do wiosny też nic nie mam. Jestem ciepłolubna jednym słowem ;)


Pytania od KONIEŁKI:


1. Skąd pomysł na nazwę stajni? 


Kiedy bloga zakładałam, kompletnie nie wiedziałam jak nazwać bloga. Pozabierałam sobie pierwsze litery imion moich ludków ze Schleicha i wyszło takie coś ;)


2. Jak zaczęła się Twoja przygoda z modelami?


 Pierwszego konika wyhaczyłam w jakiekś galerii, a że końmi się interesowałam, to na święta, to na urodziny dostawałam koniki i tak się potoczyło :P


3. Co najbardziej w tym hobby lubisz robić (akcesoria, customy czy może fotografować?) 


Wielką radochę sprawia mi dzierganie akcesorii, ale kiedy mam dobrą scenerię i sprzęt to też lubię robić fotki :)


4. Czy Twoi znajomi również się tym interesują? 


Mam jedynie dwie koleżanki, które mają mniejsze czy większe stadko.


5. Jeździsz konno? Jeżeli tak, to jaki jest Twój ulubiony koń?;) 


Jak najbardziej, zresztą od jeździectwa się wszystko zaczęło. Moim ulubionym koniem, a w zasadzie kucem jest Proton, który nawet doczekał się swojego wpisu :D


6. Model, z którego jesteś najbardziej dumna (np.: ciężko było go zdobyć czy coś) x) 


Chyba Big Chex To Cash, po pierwsze to jest tym jedynym, niepowtarzalnym, pierwszym Breyerem. Z tego co słyszałam to przestano go produkować w 2017, a mi udało się go dorwać. Ale na oficjalnej stronie Breyera chyba jeszcze mają trochę egzemplarzy.


7. Masz jakieś zwierzę? 


Tak, kotkę. Również ma tutaj swój wpis :)


8. Największe marzenie związane z kolekcjonerstwem. 


Chciałabym znacznie powiększyć swoje stadko i zacząć robić piękny sprzęt jak Julia z sjbreyerhorses.blogspot.com :) Nawiasem mówiąc bardzo podziwiam jej poczynania :D


9. Ile koni liczy Twoje stadko? 


Póki co 41 koników. Żadna pokaźna liczba, ale oczywiście mam zamiar stado poszerzać. Tak nawiasem mówiąc, jest u mnie jeden Tradek, jedna Collecta Deluxe, 2 zwykłe Collecty i 37 Schleichów ;)


10. Ile customów już wykonałaś, z którego jesteś najbardziej dumna a który Ci się najmniej udał? 


W sumie customów wykonałam 3, z czego 2 na jednym koniu ;) Najbardziej zadowolona jestem z ostatniego, który jeszcze swojego wpisu nie ma, a najmniej z pierwszego, który posta swego ma :P


11. Co zainspirowało Cię do tworzenia tej stronki? 


Od początku przygody z kolekcjonerstwem wpadałam na znane mi blogi jako anonimowiec. Z czasem chciałam po prostu także zacząć coś takiego prowadzić i dzielić się różnymi końskomodelowymi rzeczami ;)


Pytania od PEGAZICI:


1.Ile masz lat? 


Coś mam wrażenie, że ze wszystkich jestem tu najmłodsza, mam 12 z hakiem ;)

2. Na jakim poziomie jazdy konnej jesteś? (jeżeli jeździsz konno) 

Skoki, do około 60 cm, ujeżdżenie na poziomie odznaki BOJ.

3. Jaką skalę modeli lubisz najbardziej? 

Zakochałam się w tradach, ale od LB wszystko się zaczęło, ba, to ich jest najwięcej :)

4. Jakich firm masz modele i ile? 

W pytaniu 9 od Koniełki już napisałam :)

5. Masz swój sprzęt do jazdy? Jeśli tak to co masz dla jeźdźca a co dla konia? Z jakiej firmy (jeżeli jeździsz konno) 

Dla jeźdźca mam dwie pary bryczesów, rękawiczki, kask, dwie pary skarpet, dwie koszulki polo. Dla konia mam kantar z uwiązem. Chyba wszystko z wymienionych jest z Fouganzy.

6. Co Twoi znajomi myślą o kolekcjonowaniu koni? 

Kiedy kupuję kolejnego konia, łapią się za głowę i pytają, co ja z nimi później zrobię. Kiedyś się śmiali, ale to już przeszło.

7. Miałaś kiedyś taką sytuację, że ktoś w szkole śmiał się że zbierasz modele koni i jeździsz konno? 

Tak, w młodszej klasie.

8. Jeżeli jeździsz to w stajni sportowej czy rekreacyjnej? 


W sumie ciężko mi określić. Na samym początku trenują wszystkich tak samo, a potem, jeśli ktoś ma predyspozycje i chęci, to idą bardziej w sport.


Pytania od WOLFHORSE:


1. Ulubiony sklep z modelami? 


Chyba nie mam ulubionego, Breyera kupiłam z polskiej strony tej firmy i konik przyjechał cały, więc nie mam zastrzeżeń. Schleichy biorę z Allegro :P i też jest dobrze. Natomiast ostatnio przerzucam się na Monocerusa.


2. Ulubiony przedmiot w szkole?


Język polski idzie mi dobrze i jest raczej dla mnie raczej przyjemny ;)



3. Twój ulubiony koń w kolekcji?

Czesiu :3



4. Podróż marzeń odbyłaby się do...?

Wypowiadałam się chyba w pytaniu o kraj, który chciałabym odwiedzić ;)



5. Masz ulubione zdjęcie swojego autorstwa? Jakie?


Ostatnio uwielbiam fotkę arabki Deluxe w kropelkach.

Pytania od GOLD HORSES

1. Czy masz model, którego kupna żałujesz? 

Nie, wszystkie kupowałam świadomie, chociaż zmieniły mi się nieco preferencje.

 2. Jeździsz w stajni przydomowej czy w jakiejś bardziej znanej?

Takiej bardziej znanej :)

 3. Breyer vs Collecta? 

 Breyer, choć ceny nie zachęcają. 

 4. Jaki był Twój pierwszy model w kolekcji?

Wałach hanowerski Schleich 2017.

 5. Czy istnieje zwierzę, którego nie lubisz/boisz się? 

 Nie lubię owadów ani pająków czy czegoś podobnego. Brzydzę się ich.

 6. Czy zawody już były? (tego nie musisz wpisywać do Q&A :)) 

 Nie było ;)                                          

                                                                             ~ ~ ~

Oprócz Q&A dzisiaj chciałam też pochwalić się, że przyjechały do mnie wreszcie materiały pikowane i wstążki rypsowe z Monocerusa, dlatego niedługo pozabieram się za akcesoria, co Ci, którzy śledzą również mojego instagrama (stajniaapanama), wiedzą. Na razie powstał kantar dla Czesia i trochę derek dla mniejszych, ale o tym kiedy indziej. Wstążka okropnie się klei zwykłym magicznym klejem, więc zajmuje to więcej czasu niż normalnie, ale warto było :) Do tego zrobiłam trzy haltery, według tutorialu Uli ze Stajni Tenebris, ale tylko jeden wyszedł tak, jak go widziałam.








 Ten należący do Melodii jest moim ulubionym. W porównianiu z halterami Cześka, gdzie sploty jakoś się powykręcały, to ten jest mega dobry, że się tak wyrażę. Podoba mi się splot i kolorystyka, dlatego uważam go za najbardziej udany.

Ale tym, które przypadły Big Chex'owi, też należy się uwaga, bo w końcu były tymi pierwszymi, a nikt nie mówił, że będzie łatwo!








Tutaj także podoba mi się kolorystyka, ale splot byl pierwszym jaki w życiu robiłam i poprzekręcał się, a poza tym, źle zrozumiałam tutorial. Za drugim halterem, czyli tym Melodii, splot wyszedł chyba dobrze. Z kolei trzeci halter, robiony, bo chciałam poprawić halter Czesia, także okazał się zrobiony z błędem, bo splot znowu był powykręcany. Może Czesławowi nie są pisane halterki z wyplatanym nachrapnikiem?








Ah, nie mogę przeboleć tego nachrapnika.


Muszę też tutaj pokazać konia, który jest u mnie od grudnia, dostałam go na wigilię klasową i trochę już u mnie przeżył. Spadło na niego wielkie zdjęcie w ciężkiej ramce, nie pytajcie jak xD W wyniku tego starcia z moim zdjęciem stracił ucho, a ja, nie zdając sobie sprawy z tego, czym tak naprawdę jest taki malutki elemencik, wyrzuciłam go, biorąc to za śmiecia. Ale mniejsza z tym, pokazujemy:






Bezimienny dzielnie służył mi dziś za podstawkę :P




Mój łysy placek :D


To do następnego! 


PS Już pisałam u góry, ale przypomnę, pytania nadal można zadawać w komentarzach pod poprzednim postem :)


PPS W tym roku życia bloga, do internetu wpłynęło aż 70 postów! To ogromna liczba, jestem niesamowicie dumna i szczęśliwa :D

Komentarze

  1. Aaa, zaspałam na Q&A - sorki!
    Za to z zainteresowaniem przeczytałam wszystkie pytania i odpowiedzi, muszę też przyznać, że kantary są w porządku, zwłaszcza ten arabki. Mi jakoś nigdy nie było po drodze z takim sposobem wyplatania...
    Pozdrawiam i życzę kolejnych rocznic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz jeszcze zadać tutaj pytanka ;)
      Dziękuję bardzo i pozdrawiam!

      Usuń
  2. Fajnie było się czegoś o Tobie dowiedzieć. :D Haltery dobrze wyglądają, żółty i zielony mają za długie paski policzkowe, ale poza tym są git. Na insta widziałam już przedsmak derek, także czekam na post o akcesoriach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne halterki, ten dla arabki z Collecty podoba mi się najbardziej <3
    Fajnie jest bliżej Cię poznać i mam nadzieję, że na moje spóźnione pytanka również odpowiesz ;D
    Powiem jeszcze, że serio bardzo lubię Twojego bloga, jest taki przyjemny, wpisy są takie lekkie, ciekawe i mają fajne fotki. Widać też, że jesteś bardzo kreatywna, oby tak dalej!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, tak mi się ciepło zrobiło na serduszku :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty